Leuk dat u hier bent
In oktober 2008 is Voorbij Mels uitgekomen. 'Licht literair, edgy, spannend en ontroerend,' zegt de uitgever dan. Op deze blog vindt u verhaal-fragmenten, cliffhangers, bloopers en wat onzin uit mijn dagelijkse leven. Het debutantenpad gaat niet altijd over rozen.

maandag 29 september 2008

Óvermorgen


Vraag me niet hoe het komt, het duurt nog twee dagen voor het boek in de winkel ligt. Overmorgen, woensdag 1 oktober, kán het er zijn. Grote kans, maar pin me er niet op vast. Ondertussen lag hier gisterenavond bij de post het eerste exemplaar op me te wachten. Haastig maakte ik de dikke envelop open, het boek schoof in mijn hand. Een echt boek, met mijn naam erop en teksten die ik op deze laptop getikt heb. Tijdens een van de vele uren dat ik op de bank zat, koffiedronk bij Starbucks in Hong Kong of op mijn bed lag.
Ik bladerde er haastig doorheen om een paar passages te lezen. Om het daarna snel weer terug te leggen op tafel. Het was alsof ik me eraan kon verbranden.
Mijn lief keek me verbaasd aan, met een liefdevol gebaar pakte hij het weer op. 'Wat ben jij een koude kikker.' Verrast las hij dat ik het boek aan hem had opgedragen. 'Hé, wat is dit?'
Natuurlijk was deze koude kikker wel gelukkig. Het omslag was mooi, in alles leek het op een boek. Ik ben dol op boeken, op deze nog even wat meer. Maar het is zoals vanochtend een agent van non-fictie tegen me zei. Je kruipt niet met een glas wijn op de bank om je eigen boek te lezen.

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Helemaal goed juist! Laat ons maar smachten!!

(grmbl)

Mireille van Hout zei

Haha, natuurlijk, het is allemaal onderdeel van een grootste marketingstrategie. Not...

Anoniem zei

Ik kreeg 'm zelf ook vanochtend bij de post: ziet er super uit, vind ik.
Had je nog gezien dat ik er donderdag bij kon zijn? Ben inmiddels weer terug uit de VS, maar nog even vrij. Tot gauw!

groet, Linda

Anoniem zei

He stoere schrijfster! Wat een fantastisch moment...
Afgelopen zaterdag heb ik bij de 2 grote boekhandels & bij 1 kleinere in de binnenstad naar je boek gevraagd. Het was inderdaad nog niet binnen. Maar ik heb wel weer wat mensen nieuwsgierig gemaakt(buzzzZ). Hopelijk is het er woensdag, dan kan het nog mee in de koffer naar Rome. Ik koop er maar gelijk 2, dan kunnen Pim en ik simultaan lezen:-)
Kus Maar

Anoniem zei

Cool Mireiltje!!!

Ben benieuwd, ga het zeker lezen en zie donderdag.

x hein

Miel zei

Kan ik m dan donderdag wel al door je laten signeren??

Mireille van Hout zei

Lieve Miel, ik signeer donderdag alles wat je maar onder mijn neus houdt.

Anoniem zei

Er zijn bestellingen geplaatst in Haarlem en Heemstede! Je mag zelfs komen signeren op een zaterdag middag, ik heb al connecties haha!
Donderdag hoop ik het boek in Haarlem te mogen ophalen en dan door jou 's avonds te laten signeren op een heuse uitgeversborrel! Ben trots op je!
XBar

Luchie zei

wow, wat een ongelooflijk mooi moment. You rock Mireille. Kan niet wachten om het boek in mijn handen te krijgen.. Hoop dat het voor donderdag beschikbaar is. Op de terugweg naar sf 11 uur om er in te duiken.

Allard

Anoniem zei

haha!
En dat terwijl ik nou WEL van plan was om met je boek op de bank te kruipen. Beter weer kan je niet hebben.
Goeie teasercampagne!

X

Mireille van Hout zei

@ allemaal: Haa, dank voor die mooie reacties.
Goed he, die regenteaser. Ik heb met het KNMI een dealtje dat het tot en met het weekend met bakken naar beneden blijft vallen.

Anoniem zei

Wat een domper! Alsof Sinterklaas toch een weekje later met z'n boot aankomt. Maar ik blijf liedjes zingen bij de schoorsteen!

Kus!

Anoniem zei

Maar als uitgever nestel je je daarentegen wel op de bank met jouw boek en een goed glas. En in de trein, en in bed...

Het is helemaal geweldig, nu ik het voor het eerst helemaal compleet achter elkaar lees als lezer ipv als professional.
Het is sexy, edgy, eigentijds, werelds, snel... Moet ik doorgaan?

Martine

Mireille van Hout zei

@Martine: Hier krijg het heel warm van. Dankjewel...

@Baukje: ik geloof gelukkig nog steeds in Sinterklaas. Jij?

Anoniem zei

Ja, ik ben nog steeds een fanatieke believer. En helemaal als ik de reactie van Martine lees.

Daar krijgt zelfs Sinterklaas het warm van.

Anoniem zei

Wow, wat een geweldige reactie van Martine!!