Leuk dat u hier bent
In oktober 2008 is Voorbij Mels uitgekomen. 'Licht literair, edgy, spannend en ontroerend,' zegt de uitgever dan. Op deze blog vindt u verhaal-fragmenten, cliffhangers, bloopers en wat onzin uit mijn dagelijkse leven. Het debutantenpad gaat niet altijd over rozen.

donderdag 25 september 2008

Morgen

Morgen levert de drukker bij de uitgever de eerste gedrukte exemplaren van mijn boek af. Ik krijg het er nu al warm van. Objectief gezien is dat best fijn, ik heb net namelijk een half uur op een hele koude Nieuwezijds Voorburgwal gestaan. Wachtend op de bus- en een juf - en een kindje -voor het eerste schoolreisje van mijn blije, springende kleuter die voor mijn ogen een soort acute vorm van adhd ontwikkelde. De gillende rondkrioelende minimensjes hadden rode wangen van opwinding, maar hun moeders stampten met hun voeten tegen de kou. Tot ik op de fiets terug weer aan het boek dacht. Morgen dus.
Ik vraag me of ik er in durf te lezen. Het duurde namelijk ook vier dagen voor ik de pdf met de definitieve drukproef durfde te openen. 'Chicken,' zei mijn redacteur. En ze had gelijk, zelfs na die vier dagen wachten, haakte ik al na drie alinea's af. Ik zag alleen maar missers. Oké, objectief gezien waren het geen fouten. Maar subjectief gezien wel, die zinnen moesten echt héél anders. (Die verhaalfragmenten hiernaast komen ook niet uit die pdf, maar uit een argeloos Word-bestandje waar ik het niet zo benauwd van krijg).
Morgen. Om 1 uur 's middags verlaat ik de stad voor een luxe hut op de Drentse hei. Als die drukker een beetje laat is, kan het dus nog tot maandag duren. Want in Nooitgedacht is natuurlijk geen boekhandel.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Dan wacht je toch op dat boek???? Ik zou bij de uitgever op de deurmat gaan liggen hoor, echt.

Wie verzint dat nou, op de dag dat zijn (haar) boek klaar is, een weekendje op vakantie gaan. Mafkees. Dan maar om 18 uur naar Drenthe!

(of krijg je het sowieso nog niet?)

Mireille van Hout zei

Haha, jawel, zodra het boek er is, krijg ik het. Maar dit weekend weg staat al vijfhonderd jaar gepland, het grut hier heeft het er al de hele week over. En ik kan zó geduldig zijn. Groet van de mafkees

Anoniem zei

We gaan gewoon zaterdag een speurtocht door Assen doen!

Anoniem zei

Herkenbaar...

Anoniem zei

wat vreemd.... Hier in Nigeria lag hij gisteren al te koop bij een van de kraampjes.....naast de Maggi blokjes en de blikjes Peak melkpoeder. Zou er iets mis zijn gegaan bij de adressering? Ooooooooo, als dat maar goed gaat komen.
Succes met de jacht op wilde zwijnen en de zoektocht naar truffels!

Mireille van Hout zei

Haha, goed hoor. Harry Potter heeft in China ook een extra deel dat JK Rowlings nooit geschreven had. Haa, in zo'n korte tijd al zo populair, wat een succes. De wilde zwijnen waren trouwens niet te houden dit weekend.