Leuk dat u hier bent
In oktober 2008 is Voorbij Mels uitgekomen. 'Licht literair, edgy, spannend en ontroerend,' zegt de uitgever dan. Op deze blog vindt u verhaal-fragmenten, cliffhangers, bloopers en wat onzin uit mijn dagelijkse leven. Het debutantenpad gaat niet altijd over rozen.

dinsdag 9 september 2008

Derde fragment


Ik zou die dag gaan lunchen met mijn oom toen ik voor de deur van zijn kantoor plotseling Hera tegen het lijf liep. ‘Hera, dat is lang geleden!’
‘Roos, wat énig!’
Jaren geleden hadden Hera en ik samen geroeid, elke donderdagavond samen met nog twee anderen in een dubbel vier de Amstel af. ‘Werk je hier?’ vroeg ik.
‘Ja, sinds drie jaar. Ik ben directeur hr voor de Benelux. Jij?’
‘Zo, stoere functie.’
‘Goed hè.’ Ze spreidde haar arm. ‘Belangrijke spil in het bedrijf, tien man onder me, gigantische auto, megabonus, mij hoor je niet klagen.’
Ik wist meteen weer waarom het nooit wat geworden was tussen Hera en mij. ‘Leuk voor je.’
‘Maar wat doe jij hier?’
Ik vertelde over mijn opdracht. Even overwoog ik te vertellen dat mijn oom haar grote baas was. Buigend en likkend zou ze voor me op de grond zijn gevallen. Woef.
Ze keek me onderzoekend aan. ‘Werk je dan voor onze Mels?’
‘Mels Wijnberg?
Ze glimlachte als de zwarte mamba. ‘Natuurlijk, honey.’
‘Mels is mijn opdrachtgever.’
‘Dat meen je niet! Mels en ik, wij zijn zó!’ Hera legde haar wijsvingers met de oranjegelakte nagels naast elkaar en knipte ermee alsof het een heggenschaar was. ‘Zó close, dat zijn wij.’

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Jaaaaaaaaaaaa deze optie bedoelde ik, yihaa!!

En wat een zalig fragment weer. Mireille, ik word echt steeds benieuwder naar het hele boek!

*gaat vast in slaapzak voor de boekhandel liggen*

Mireille van Hout zei

Haa, dank!

En ha, het werkt echt, nu kom ik inderdaad op jouw site. Pffffwwwj. Dus het kan.

Anoniem zei

Hier effe een reactie uit Afrika. Het mailbombardement heeft zelfs Nigeria bereikt (dankzij je zus)....
Jawel: je reclame campagne is dus oficieel internationaal gegaan! Als je daar niet nóg harder van gaat glimlachen dan weet ik het niet meer.
Maarreh, hier is helaas geen boekhandel of iets wat op een "normale" boekwinkel lijkt,maar ik zal de verkoper van het stalletje naast de kerk, dat Bijbels en Psalmboekjes verkoopt(men is hier nogal gelovig) eens heel diep in de ogen kijken en vragen of hij het misschien voor me kan bestellen....hahaha.
Nee hoor! Gelukkig kom ik ook af en toe naar NL, dus dan koop ik hem dan wel: titel staat genoteerd op mijn boeken verlanglijstje! en je weblog staat nu in my favorites opgeslagen. Doooeeei, Angelique

Mireille van Hout zei

Haa, je begrijpt het al, ik heb natuurlijk weer een heidens boek geschreven, de arme psalmboeken zouden er maar onrustig van worden. Leuk dat je het volgt! Liefs