Leuk dat u hier bent
In oktober 2008 is Voorbij Mels uitgekomen. 'Licht literair, edgy, spannend en ontroerend,' zegt de uitgever dan. Op deze blog vindt u verhaal-fragmenten, cliffhangers, bloopers en wat onzin uit mijn dagelijkse leven. Het debutantenpad gaat niet altijd over rozen.

dinsdag 9 juni 2009

All in the family

Mijn koters en mijn lief krijgen iedere dag maar langer haar, dit weekend moeten ze naar de kapper. Maar ik twijfel een beetje wat we moeten doen. Ik bedoel: is het niet tijd om nu als gezin naar buiten toe een statement te maken?
Niet iedereen die dit leest, weet hoe mijn familie en ik eruit zien, maar wij zijn eigenlijk wel heel knap, er zijn veel kapsels die ons strak staan. Wij kunnen veel hebben. Ik dacht aan iets dat ons als gezin zou verenigen, wuivend als de lyrische korenaren in het veld. Zoiets.


3 opmerkingen:

susdus zei

Je zou ook gewoon alleen een vlechtje kunnen nemen. En de rest afknippen. Net zoals wij met de hele fam gedaan hebben. Krijgen we echt hele leuke reacties op.

Mireille van Hout zei

Ja, zo'n vlechtje, je bedoelt zo'n dunnetje in de nek? Leuk! Wij ervaren dat touperen als een prettige gezamenlijke gezinsactiviteit. Maar die vlechtjes maken is natuurlijk ook een soort van quality time. Qua gezin en zo.

Angelique zei

ach wat een mooie foto van jullie gezinnetje. Ik geloof er niks van dat zo'n vlechtjeskapsel(zoals je zus'gezin heeft) daar tegenop kan.

Wij hebben nog geen gezinskapsel.Wel doen we aan gezamelijke activiteiten met het hele gezin, zelfs de hond en cavia doen mee. Namelijk het op drukke plaatsen (kan overal zijn, dat is het mooie ervan) laten van scheten in diverse toonaarden en odeurs. Dat werkt echt heel bevrijdend en geeft ook ruimte: zowel binnenin je lijf als in je omgeving. En omdat je het als gezin allemaal tegelijk doet maak je echt een statement naar je omgeving, waar niemand meer omheen kan!! ~"Die horen bij elkaar!" Het werkt overigens wél verwarrend als een van de gezinsleden de avond tevoren elders heeft getafeld, dan onze eigen vezels- en groentenrijke thuismaaltijden met belgische bieren.....maarja, je kunt niet alles hebben. Ik neem aan dat als een van jullie in de regen heeft gefietst of gelopen zich ook snel naar de kaptafel begeeft om geen buitenbeentje te worden!? toch? Misschien een tip voor jullie, voor het geval dat jullie huidige kapsel uit de mode geraakt (vast nog lang niet!)