Leuk dat u hier bent
In oktober 2008 is Voorbij Mels uitgekomen. 'Licht literair, edgy, spannend en ontroerend,' zegt de uitgever dan. Op deze blog vindt u verhaal-fragmenten, cliffhangers, bloopers en wat onzin uit mijn dagelijkse leven. Het debutantenpad gaat niet altijd over rozen.

donderdag 11 juni 2009

Fluisteren met de iepen

Als ik buiten loop, denk ik het steeds opnieuw: wat zijn de bomen kaal dit jaar. De iepen in Amsterdam, normaal rond deze tijd met een dik en groen gebladerte, zijn dit jaar gewoon doorzichtig. Een beetje treurig staan ze daar langs de grachten, in een aarzelend dun groen jasje.
Ondertussen praat iedereen maar over de PvdA, Geert Wilders en Adam en Patricia en Micky, niemand die ook maar over die iepen begint. Toen ik aan mijn lief vroeg of hij de bomen ook zo kaal vond, keek die me ook al wat bevreemd aan. Hij kreeg prompt die wazige o-ja-je-bent-een-boerendochter-blik- in zijn ogen.
Op de blog van Gerbrand Bakker kwam echter dit tegen. Het schijnt dus dat alle iepen ieder jaar zo ergens rond juni de bladknoppen en bloemknoppen voor het komende jaar aanleggen. Wat we nu zien, hebben de iepen dus vorig jaar al bekokstooft. 'Wat doe jij volgend jaar, blad of bloem? Ja, laten we volgend jaar die Amsterdammers effe laten schrikken. Lachen.'
Het schijnt in de loop van de zomer allemaal goed te komen, er komt blad, maar toch. Het blijft gek. Misschien waren ze wel boos of zo, in juni 2008.

PS. Ik vind het trouwens nogal wat, dat van Patricia en Adam en Micky en zo.

Geen opmerkingen: