Leuk dat u hier bent
In oktober 2008 is Voorbij Mels uitgekomen. 'Licht literair, edgy, spannend en ontroerend,' zegt de uitgever dan. Op deze blog vindt u verhaal-fragmenten, cliffhangers, bloopers en wat onzin uit mijn dagelijkse leven. Het debutantenpad gaat niet altijd over rozen.

zondag 7 december 2008

Übercool klapvee, Moneyfesto deel 2


Deel 2 over de freaky kaartverkoop voor het (hét) feest, Manifesto 2008.
Sorry, argeloze bezoeker hier die nog nooit van Manifesto heeft gehoord. Het doorwerken van onderstaande tekst moet voor u hetzelfde zijn als het lezen van een breipatroon. Gaat u anders voor meer info naar het bericht hier beneden of klikt u vooral gezellig in de rondte. U bent hier zeer welkom.
Maar goed, Manifesto dus.
Er zijn nog een paar vrienden zonder kaarten, dus ieder uur blijven we schieten. De gesprekken gaan zo: 'Moet je nou óp de 00 seconden doorklikken of ervoor?' 'Ja, op de 59.' 'Nee, op de 58!'
'De arrogantie, denken ze dat ze God zijn bij Meubelstukken?'
'Misschien had God teveel vrienden?'
'Dit is trouwens wel een goeie schifting.'
'Schifting van wat?'
Dit weekend geleerd: op de 58 minuten kun je nog best naar de wc, want dat duurt maar 20 seconden. Een boterham smeren lukt ook, want idem. De tijd van teletekst loopt 3,5 seconde achter. En o ja, een uur is zo voorbij! Wat kansloos internetten, al bellend met een medeslachtoffer naar de bakker lopen, een beetje klagen over 'fucking Meubelstukken', sms'en, beetje hyven. En om 10 voor het uur is het dan weer tijd voor ons voetvolk om de laptop op schoot te trekken om te checken of je nog wel online bent.
Gelukkig zijn er steeds meer bekenden mét kaarten. Alsof het gaat om de aanslag op de Twin Towers vertellen we elkaar hoe we ons voelden toen we 'er doorheen kwamen'. Belangrijke te vermelden wapenfeiten: uur en prijs.
Potverdorie, je zou vergeten dat het om een feestje ging.
Morgen maandagochtend. 'Leuke dingen gedaan dit weekend?'

Best nachtbeest, omdat u zich hier op de webblog bevindt die ik een paar maanden geleden opstartte voor mijn roman én omdat u als bartype bijzonder specifiek tot de doelgroep van dat boek behoort, hier nog even wat schaamteloze reclame. Voorbij Mels, ga naar Selexyz of surf naar Bol, veel goedkoper dan naar de klote gaan op Manifesto, lees dat boek of leg het onder de kerstboom. U krijgt er geen spijt van.

Rest mij slechts nog de vraag uit het mailtje van Bram waar wij al uren onze hersenen over breken. Het gaat over een l. In dé code wel te verstaan. 'Is het een 1, een hoofdletter i of de l van LUL?'

NASCHRIFT: zondagavond is de voorverkoop gesloten. Zondag de 21e komt er weer een beperkt aantal kaarten vrij. Hopelijk voorkomt Meubelstukken daarmee de doorverkoop op de lelijkste site van Nederland, Marktplaats.nl. De plek waar u overigens sowieso nooit uw kaart moet kopen, omdat het wel eens een kopie kan zijn.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

De L van wat? Dat lijkt me duidelijk... Ha!

Anoniem zei

Goed, ik heb nog nooit van Manifesto gehoord.
Ik ben dan ook geen úbercool klapvee. Dat wist ik al. En is nu weer eens pijnlijk bewezen. Waarvan akte. Zucht.

Fijn dat jij ze hebt!

Mireille van Hout zei

Ik kreeg ook al wat mailtjes thuis. 'Wat is dat Manifesto nou? Is dat nou een van die feesten in Voorbij Mels?'
Yes, it izz.

Bram zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Bram zei

Word ik eindelijk een keer genoemd op een blog van enig literair niveau,
gaat het weer over mijn lul.
Soms voel ik me zo'n lustobject..

Mireille van Hout zei

Ja Bram, is het niet zálig?