Leuk dat u hier bent
In oktober 2008 is Voorbij Mels uitgekomen. 'Licht literair, edgy, spannend en ontroerend,' zegt de uitgever dan. Op deze blog vindt u verhaal-fragmenten, cliffhangers, bloopers en wat onzin uit mijn dagelijkse leven. Het debutantenpad gaat niet altijd over rozen.

vrijdag 17 oktober 2008

Tunfun


Vanmorgen was ik met een vriendin en het lieve grut in het inferno dat kinderparadijs Tunfun heet. Denk gillende kinderscharen en nietsontziende ongeleide projectieltjes met een geboortejaar na 2000. Dit alles in een enorme tunnel van duizend vierkante meter zonder daglicht. Nee, nu lieg ik, er is daglicht. Ergens, in het midden. Wel een straaltje of twee. 'Kijk, mama, daar!' Mijn oudste wees er naar toen we naar buiten liepen.
Terug naar huis zat de peuter voldaan knikkebollend op de fiets, de kleuter rustig en tevreden. De ochtend was geslaagd, ondanks de regen hadden deze jongenslichaampjes hun energiesurplus kwijtgeraakt.
Ik heb een soort regel dat ik niet achter de computer kruip als de kinderen er zijn. Maar de peuter raakte onmiddellijk in diepe slaap en de kleuter had mij niet nodig bij het aanleggen van zijn rails. Laptop dus. Ik vond twee nieuwe recensies over Mels op Bol. Blozend zat ik achter mijn scherm. Want gisteravond was er hier ook al iets leuks: http://expecting.punt.nl/. En als klap op de vuurpijl las ik net dit: http://stoereschrijfster.web-log.nl/.
Ffff, ik heb het warm.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh, wat heerlijk, zulke mooie recencies! Op Bol.com vliegen de sterren je inderdaad ook al tegemoet.

Nou Sus, een klein dansje door het huis lijkt me wederom op z'n plaats!

Dikke kus,
Baukje

Anoniem zei

Ik stel voor dat je Peuter en Kleuter vaker in de ochtend afmat (mét of zonder daglicht...joh een beetje egoïsme mag best!....als ze maar kapot zijn daarna), zodat je in de middagen vaker achter je laptop kunt kruipen om het volgende boek te gaan schrijven! Hoe klinkt die?
Ik kom over een dikke week aan in Nederland...misschien dat er ook boekwinkels op Schiphol zijn?