Leuk dat u hier bent
In oktober 2008 is Voorbij Mels uitgekomen. 'Licht literair, edgy, spannend en ontroerend,' zegt de uitgever dan. Op deze blog vindt u verhaal-fragmenten, cliffhangers, bloopers en wat onzin uit mijn dagelijkse leven. Het debutantenpad gaat niet altijd over rozen.

maandag 13 oktober 2008

Bloedmooi


Eigenlijk vind ik het niks, mensen die altijd over zichzelf praten. Het is bijna altijd egocentrisch en beresaai. Soms kun je maar beter over het weer praten. Of gewoon: zwijgen. Misschien moet ik hier daarom afentoe een leeg vlak plaatsen. Omdat het heel oké is als je soms niks zegt. Of als je ergens niets van vindt.
Het is duidelijk: met deze blog zit ik precies op het verkeerde pad. Je kan linksaf, rechtsaf, of een u-turn maken naar het archief rechtsonderin, overal gaat het over mij. Gaap.
Er is een blog van een andere vrouw. Ik ken haar niet persoonlijk, maar ze is een vriendin van een vriendin van een vriendin, vroeger zag ik haar vaak lopen in de RoXY, waarschijnlijk zeiden we dan 'hoi'. Ze is heel lang, bloedmooi en heeft benen tot in haar nek.
Een maand geleden was er een feestje op een dakterras. Gewoon een feestje, op een van de laatste mooie nazomeravonden. Ze struikelde, er was niks om aan vast te houden, en ze viel drie meter naar beneden.
Het duurde een paar dagen voor de diagnose werd gesteld: dwarsleasie, en een loodzware ook. Ze weet dat ze nooit meer terug kan naar haar eigen huis. Nu zit ze in een rolstoel. Of nee, dat zeg ik verkeerd, ze is blij als ze het een paar uur volhoudt in dat ding. De rest van de dag ligt ze, of probeert ze met allerlei doktoren en apparaten in haar lijf ergens een paar spieren aan de praat te krijgen. Eén van de weinige dingen die ze nog kan, is haar handen gebruiken. Een heel klein beetje. Daarom typt ze afentoe, met die ene vinger die ze kan bewegen een vrolijk stukje op haar blog. http://www.bloggen.be/lisenka/.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Daar word ik inderdaad stil van...

Anoniem zei

Jeez, wat afschuwelijk. Altijd als ik dit soort dingen hoor of lees, voel ik me schuldig over het feit dat ik me zo druk kan maken over niks. Een kilo erbij, of dat je alleen maar rode wijn in huis had terwijl je vis serveerde. Schandalig. Ik schaam me. Wat heftig, je wordt er inderdaad heel stil van, en nederig en dankbaar.
Ahum.
Maar nu on a happier note: heb je de beoordelingen op bol gezien? Woohoo, you kick ass woman.
Ik ben halverwege, het is een heerlijk boek, ik geniet er erg van.
Beso Suus